Blind

graphic design

 

Voor liefdadigheidsorganisatie BLIND creëerde
Studio Wervelstorm een idioom bestaande uit iconen. Ieder icoon staat voor één van de merkwaarden van de organisatie: gelijkheid, zelfverzekerdheid en samenzijn. Het idioom is geïnspireerd op het woord ‘blind’ in braille, de taal der blinden.

 

 

Studio Wervelstorm beschouwt een logo als iets dynamisch. Zolang je het merk kan herkennen en er gebruik wordt gemaakt van een duidelijk concept, hoeft een logo niet te bestaan uit slechts één beeld. Om deze reden heeft BLIND niet één specifiek logo gekregen. In elke campagne en op elke brief of visitekaartje staat het logo in een verschillende fase van het gecreërde idioom. Het logo fluctueert tussen de drie merkwaarden.

 

 

De website bestaat uit 3 secties, waarvan elke sectie ook gebaseerd is op één van de merkwaarden. Op deze manier zie je bij het bekijken van de homepage meteen waar de organisatie voor staat. De merkwaarden werken tevens als een menu en vormen op deze manier de basis van de website. Om te zorgen voor samenhang in het uiterlijk van de website is deze manier van uitlijnen op iedere pagina toegepast.