Corporate storytelling in een online escape room voor T-Mobile en FC Utrecht

Corporate story / Escape room

een vermakelijke en interactieve ervaring met een Corporate Escape Room

T-Mobile is de hoofdsponsor van FC Utrecht. Toen de corona-epidemie uitbrak, wilden zowel T-Mobile als FC Utrecht een online escape room creëren. T-Mobile wilde een escape room maken die gericht was op hun corporate story voor medewerkers, terwijl FC Utrecht een leuke ervaring wilde bieden aan supporters die niet naar het stadion konden gaan.

Hoewel beide escape rooms gebruik maken van dezelfde beelden, hebben ze verschillende puzzels en verhalen. De zoektocht naar de beker leidt je door unieke locaties in het Utrechtse stadion, zoals de kleedkamers van de spelers, de VIP boxen, de T-Mobile lounge en zelfs de slaapplek van de FC Utrecht mascotte Tiger.

Bij de T-Mobile escape room is er een extra dimensie toegevoegd aan de verhaallijn. Hoewel het verhaal nog steeds spannend en meeslepend is, worden er tijdens het spel beelden getoond die gerelateerd zijn aan de corporate story van T-Mobile. Bovendien zijn de puzzels aangepast om bij de merkwaarden van T-Mobile te passen.

Een van de puzzels in de T-Mobile escape room is bijvoorbeeld de “connect the dots”-puzzel. Deze puzzel bestaat uit een grid van voetballen die aan elkaar moeten worden gekoppeld door middel van letters. Wanneer je de puzzel oplost, krijg je bij FC Utrecht een cijfercode, terwijl je bij T-Mobile de slogan ‘one team, one goal’ te zien krijgt

 

 

 

 

 

 

Naar alle projecten